Stoneline sponsorluğunda İstanbul Müzik Festivali'nden besteciye saygı duruşu niteliğinde efsane bir konser daha, 2020 Beethoven yılına doğru!
Hans von Bülow'un bir keresinde söylediği gibi, "İyi Temperlenmiş Klavsen "Eski Ahit", Beethoven'ın Sonatları ise "Yeni Ahit "tir". Her ikisine de inanmamız gerekir". Piotr Anderszewski, bu konserde kendine özgü, büyük virtüözite gerektiren bir program sunarken, Bach'ın Prelüd ve Fügleri'ni Sonatlar ya da Beethoven ile değil, Diabelli Varyasyonları ile buluşturuyor. Ayrıca Schumann'ın Bach'ın Prelüdlerinden esinlenerek bestelediği eserini de çalıyor.
Piotr Anderszewski'nin "Diabelli Varyasyonları" ile geçmişi 1990 Leeds Piyano Yarışması'na kadar uzanıyor. Yarı finalde çaldığı bu eserle tüm dikkatleri üzerine toplayan Anderszewski'ye Teldec firması hızlı bir albüm teklifinde bulundu. Bu teklifi reddeden 20'li yaşlarının başındaki genç piyanist, yıllar sonra Virgin Classics'ten aynı teklifi aldığında, Beethoven'ın eserleri hakkındaki bilgisinin daha derin olduğunu düşünerek teklifi kabul etti. Anderszewski'nin Choc du Monde de la Musique ve ECHO Classic ödüllü "Diabelli Varyasyonları" belli bir dönemin en iyisi olarak kabul edilirken, eleştirmenler onun konser performansını bugüne kadar duydukları en iyi performans olarak değerlendiriyor. Sanatçının kendisi ise bu muhteşem eseri bir yolculuğa benzetiyor ve tüm müzik tutkunlarını sonunda dönüşecekleri bu yolculuğa davet ediyor. Diabelli Varyasyonları 'nı "başlangıçta küçük bir hücre olsa da insanın tüm anılarından oluşan eksiksiz bir evren" olarak tanımlıyor.
Detaylı bilgi için https://muzik.iksv.org/i/assets/muzik/document/piotr-anderszewski-2019-gp.pdf