Piotr Anderszewski “Diabelli Çeşitlemeleri”

Stoneline sponsorluğunda, İstanbul Müzik Festivali’nin 2020 Beethoven Yılı’na doğru besteciye saygı duruşunda bulunduğu unutulmayacak bir konser daha!

Hans von Bülow’un bir zamanlar dediği gibi, “Bach’ın İyi Düzenlenmiş Klavye’si Eski Ahit’tir, Beethoven’ın Sonatları ise Yeni Ahit. İkisine de inanmak lazım”. Bu konserde Piotr Anderszewski son derece virtüözite gerektirmekle birlikte kendisi için kişisel anlam da taşıyan bir program sunarken Bach’ın Prelüd ve Fügleriyle Beethoven’ın Sonatlarını değil ama Diabelli Çeşitlemeleri’ni bir araya getiriyor. Ek olarak, Schumann’ın Bach’ın Prelüdlerinden ilham aldığı eserini yorumluyor.

Piotr Anderszewski’nin Diabelli Çeşitlemeleri ile geçmişi 1990 Leeds Piyano Yarışması’na kadar uzanıyor. Yarı finalde seslendirdiği bu eserle tüm dikkatleri üzerine çeken Anderszewski’ye Teldec firması anında albüm teklifi yapmıştı. O sırada 20’li yaşlarının henüz başındaki genç piyanist teklifi geri çevirirken yıllar sonra Virgin Classics aynı teklif ile geldiğinde, artık Beethoven’ın eserine dair bilgisinin çok daha derinlikli olduğunu düşünerek kabul etti. Anderszewski’nin Choc du Monde de la Musique ve ECHO Klasik ödüllü Diabelli Çeşitlemeleri albümü uzun yılların en iyisi kabul edilirken, eleştirmenler konser icralarını da eserin bugüne kadar duydukları en iyi canlı yorumları olarak değerlendiriyorlar. Sanatçının kendisi ise, bu abidevi eseri bir yolculuğa benzetiyor ve tüm müzikseverleri sonunda dönüşüm geçirmiş olarak tamamlayacakları bu yolculuğa davet ediyor. Diabelli Çeşitlemeleri’ni, “Başlangıçta tek bir küçük hücre iken insan deneyimlerinin toplamından oluşan bir evren haline geliyor.” şeklinde tarif ediyor.

Detaylı bilgi için https://muzik.iksv.org/i/assets/muzik/document/piotr-anderszewski-2019-gp.pdf